onsdag 25 januari 2012

Altrad lampa

Carolas utmaning i det pågående bloggpartyt var att man skulle altra något fult man har hemma. Inte en bok eller ask utan något som man tänkt kasta men som man istället kan göra om så det blir fint. Jag gjorde om en lampa jag har. eller ljuslykta är det egentligen. Man ska ha ett vanligt stearinljus i men jag har aldrig haft tänt den så den passade bra all altra.

Så här såg lampan ut. Inte så fin tycker jag..

O så här blev den.. Dålig bild jag vet men jag var tvungen att använda blixt...  Jag har målat med en silverglänsande akrylfärg. Pappret vet jag inte var det är från. sen har jag knutit en rosett runt foten och satt på ett fint band och lite blommor och blader. en förbättring tycker jag själv. =)



1 kommentar:

Carola sa...

Åh den blev ju supersnygg!!! :D