fredag 17 februari 2012

Sjalar!

Jag har roat mig med att göra sjalar. 3 st har det blivit men jag har bara fotat två. 

Först ut är "Irvingsjalen" Blev nöjd med denna. Garnet fick jag ett nystan i ett garnbyte. Jag skulle stickat en sjal egentligen men jag gjorde fel hela tiden så jag virkade denna istället.  Mönster finns HÄR 



Nästa är en pyttipanna. Den är stickad och jag är nöjd med den med. =) Beskrivning finns hos garnomera
Den var enklare att göra än jag trodde så jag har gjort två men har som sagt inte fotat den sista. 


2 kommentarer:

Johanna Thelin sa...

Wow, vilket handarbete. Supersnyggt!! Jag önskar att jag också kunde sticka men någon gång får jag ta tag i det hela och öva, öva och öva lite till.

Ha en fin helg!

Laila sa...

Tack för titten på min blogg :)
Va fin sjal!